Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09.2013 22:17 - Kонна база "Св.Иван Рилски" във Владая - eдно от най-гнусните места, на които може да попаднете
Автор: laura Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 7199 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 09.09.2013 17:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Нарочно искам да е в заглавието цялото им наименование, защото е направо кощунствено да използват името на Св. Иван Рилски, за тази гадост, която наричат "конна база". Затова оттук насетне ще я наричам само Владая, за да не скверня името на светеца.

Това е най-мизерното и гнусно място, което съм виждала през живота си! Толкова е западнало, занемарено и отвратително, че собствениците на туй дето му викат "база", повече приличат на животни от самите животни. Даже да се чуди човек, че говорят членоразделно. Но това е единственото, което ги свързва с хомо сапиенс. Няма тоалетна, когато попитах за такава  ми казаха, да си избера някъде място отзад в двора. Докато стигна дотам ме олаяха поне десетина кучета, а задната част на двора е като авто-морга, строшени автомобили, както и конски и кучешки фъшкии навсякъде... Добре, че си носех шише с вода да си измия ръцете, едва ли там има вода в тази гадна мизерия.

Като отидох после всред конярите, единият каза, че нещо било захладняло и взе една мърлява фланела от един пирон. Изтупа я, вдигна се голям прахолях, все едно килим тупаше. Даже се закашлях и с ръка разкарах облаците. После той я помириса и каза на конярката, че гадно смърди. "А ти какво очакваше?- го пита момата. "Ами да мирише на хубаво!" - отговаря й конярчето, явно не вижда какво е наоколо и няма никакъв досег с реалността!

Ако това беше една нормална държава, мигом щях да сизирам някоя Организация за защита на животните, да ги обвиня в нехуманно отношение към животните и да им вземат лиценза, ако изобщо имат такъв! В което много се съмнявам!

Но понеже това не е нормална държава, която дори и за хората не може да се погрижи подобаващо, камо ли за животните, това си остава само в сферата на химерите, за съжаление.

За какво става дума - отивам във Владая да пояздя. Напоследък се пристрастих към този спорт и определено ми е кеф. Яздя по принцип на една друга конна база  в Княжево. Но те нямаха часове за уикенда и се обадих на тези. Имам една колежка много запалена по ездата, но тя предпочита да язди на манеж, което за мен си е гробовна скука. Лично аз предпочитам да яздя сред природата, по ми е кеф някак си. Не че съм яздила на манеж, но нещо не ми е интересно по презумпция да се връткам там на някави обиколки, 

Когато й казах, че ще пробвам нова конна база, тя ми каза: "Избери си една и язди там, за какво ти е да ходиш на друга?"

"Ами защото обичам разнообразието" - отговарям аз,. Пък и как да избера една, ако не знам какво предлагат другите?

Пълно лаическо мислене се оказа това, а колежката ми - напълно права! 

Защото базата, на която бях яздила до момента е на светлинни години от този потрес и мизерия, които може да ви предложат във Владая.

Още като хвърлих един поглед в това, което наричат "база", съзрях едно ъндърграунд място, далеч по- ъндърграунд от тези на Костурица. Само дето беше отгоре на зeмята все пак. Една въпиюща мизерия, безброй много кучета - поне 20-30 на брой и при това изключително кльощави и изстрадали. Брояха им се ребрата. Направо като Освиенцим някакъв за кучета. Ужас и потрес! Kато запитах защо са такива, отговорът бе - че били боледували. "И от какво" - не мирясвам аз, защото обичам животните и тази гледка ми къса сърцето. Отговорът е само свиване на рамене - демек - не знам, пък и какво ли ни пука!

Гледам вързаните кончета, заради които все пак съм дошла. Не са чак толкова изпосталели като кучетата, но не изглеждат и те добре. Омърлушени, мърляви - все едно са втора употреба след като са служили при ромите на каручка.

Замислих се направо да си вдигам чуковете оттук и без езда, но все пак бая време потроших да се добера по тази гнус, пък и си викам - ездата все пак трябва да се получи. Какво толкова!

Да, ама не! Какъвто ми е бил късметът - така ми се падна и световно най-мързеливата кобила. Която едвам-едвам креташе по време на прехода, даже се чудя как и не заспа по някое време.
Питам момичето, не мога по никой начин да я нарека инструкторка, по-скоро придружаващата конярка, дали това животно си е все така бавно. "Да, такава си е, не зависи от Вас.". 

Ами направо да ми бяхте дали някоя умрела кобила, да я кача на гръб, сигурно щяхме по-бързо да се движим!

Това не го казвам, само си го мисля, защото доброто ми домашно възпитание ме възспира!

Но другото - правим някаква почивка, защото пешаците, сиреч конярите да си починат. Адски е досадно да се мъчиш да държиш някакъв кон мирен. Ами той все иска нещо да рупа, да яде и прочее. За кого е тази тъпа почивка? Ами като не можете поне 1 час пеша да ходите, за какво изобщо се занимавате с това? Освен това аз не плащам, за да си почивате, а да яздя!

Както и да е, после яздим някак си по някакви шибани и издълбани пътеки, като урви направо. Моята мързелива кобила едвам се движи, уж я пришпорвам с краката, ама на нея й е все тая. Не смея много да я ръчкам, да не вземе да ме обърне в някоя урва, въпреки мързела й. Нещо ми запръхтя по едно време, май не се постигна хармония, пък и нямаше как, предвид обстоятелствата.

За сравнение - предните пъти, когато съм яздила ми беше супер спокойно, а и животните си бяха в кондиция. Не искам да обвинявам днешната кобилка, тя е животно, сиреч за нищо не е виновна милата. Знам ли дали изобщо са я хранили, като имам предвид изпосталелите кучета. Може това да й е бил лимитът, де да знам.

Много съм жалостива към животинките, назависимо дали са коне, кучета, котета и пр. Не е тяхна вината, че не са случили на добри стопани.

Сещам се като ходихме до Нойшванщайн се предлагаше услуга файтон нагоре до замъка или рейс. Избрахме рейса, защото ми беше мъчано да гледам две кончета впрегнати да мъкнат нагоре файтон с четирима дебелаци и да опъват вратни жили! Защото пътя си е едно голямо нанагорнище и кончетата изкарват хляба на стопанина си, теглейки преко сили.

Да се върна към днешната история. Това го пиша, за да предупредя хората да не се забъркват с тази измислена "база". Нистина е отвратително, амо не ми вярвате - може и сами да пробвате. Хем ще се почувствате като ""в зоната на Здрача", хем ще ви налази хорър до края на дните ви. Ако мислите. че нещо преувеличавам - убедете се сами!

Good luck!







Гласувай:
6



1. turb04 - Положителното все пак е, че не си ...
09.09.2013 18:53
Положителното все пак е, че не си пристрастена към родео, защото не смея да си представя последствията на родна земя :)
цитирай
2. laura - Какво родео, какви пет лева? :)
09.09.2013 22:24
Те ми дават едвам мърдаща кобила, ти за родео ми говориш!
Другото, което ме стъписа е, че бяхме 5 човека на коне + двамата коняри. Онези другите останаха доволни?!?!!!!!! От какво, така и не разбрах!
Сигурно не са били на други бази, които да са на ниво и тази идиотия им се вижда в реда на нещата или както повечето "нормални" българе приемат всякаква подобна пошлост с чувство на примирение! Сигурно дори и не са и забелязали потресаваща атмосфера там и страдащите животни. Виждала съм и доста други коне и мога да направя разлика между добре гледани и занемарени животни. А за кучетата - просто нямам думи! Дори и уличните кучета по София изглеждат като загладени баровци в сравнение с онези несретни, ходещи, кучешки скелети!

Пак повтарям - по-гнусно място не съм виждала през живота си! И слава Богу!
Не направих снимки, иначе щях да дам нагледна представа за въпиющата мизерия на това място, но някак не исках да го имам "увековечено" на снимки. Опитвам се да изтрия този спомен за нещастните, изпосталели кученца и за зле гледаните кончета. Както казах - те са животни и за нищо не са виновни. Но който е поел "грижата" за тях, поне трябва да го прави в някаква степен. Мисля, че достатъчно пари взимат от такива балъци като мен, които си плащат езда на час. Само от нашия час са събрали поне 70 лева. На ден правят по няколко такива часа - да речем 300 на ден минимум. Умножи ги по 30 - колко прави? Едни скромни 9 000 лева. Това е само ориентировъчна сума, може и доста по-голяма да е, нямам представа. Каквито и да съм им разходите, данъци (ако изобщо плащат някакви, защото те не дават фискален бон като взимат парите) биха могли по-добре да се грижат за горките животни.

Но при тази мизерия не знам колко от клиентите им се връщат. Аз никога не бих отишла пак там! Ужасно е!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laura
Категория: Тя и той
Прочетен: 424521
Постинги: 122
Коментари: 474
Гласове: 4822
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930